ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
ΚΑΘΕΤΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΟΔΩΝ
ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
Οι πινακίδες αναγγελίας κινδύνου είναι μέρος της κάθετης σήμανσης οδών και στοχεύουν στην προειδοποίηση των οδηγών για επερχόμενους κινδύνους ή επικίνδυνες συνθήκες. Αυτές οι πινακίδες έχουν συνήθως τριγωνικό σχήμα με κόκκινο περίγραμμα και συμβολίζουν διάφορους κινδύνους, όπως διασταυρώσεις, επικίνδυνες στροφές, κατηφόρες, διάβαση ζώων ή πεζών κ.λπ.
Η κάθετη σήμανση οδών περιλαμβάνει επίσης τις ρυθμιστικές πινακίδες, που καθορίζουν τους κανόνες κυκλοφορίας (όπως στοπ, απαγορεύσεις, όρια ταχύτητας), και τις πληροφοριακές πινακίδες, που δίνουν κατευθύνσεις ή άλλες χρήσιμες πληροφορίες στους οδηγούς.
Αυτές οι πινακίδες είναι βασικό εργαλείο για την ασφαλή κυκλοφορία και την αποφυγή ατυχημάτων, καθώς ενημερώνουν και καθοδηγούν τους χρήστες των δρόμων σχετικά με τους κινδύνους και τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν.

Κ-1α
Επικίνδυνη αριστερή στροφή.

Κ-1δ
Επικίνδυνη δεξιά στροφή. Επικίνδυνες δύο αντίρροπες ή διαδοχικές (συνεχείς) στροφές, η πρώτη αριστερά. Επικίνδυνες δύο αντίρροπες ή διαδοχικές (συνεχείς) στροφές, η πρώτη αριστερά.

Κ-2α
Επικίνδυνες δύο αντίρροπες ή διαδοχικές (συνεχείς) στροφές, η πρώτη αριστερά.

Κ-2δ
Επικίνδυνες δύο αντίρροπες ή διαδοχικές (συνεχείς) στροφές, η πρώτη δεξιά.

Κ-3
Επικίνδυνη κατωφέρεια (με κλίση όπως η αναγραφόμενη στην πινακίδα).

Κ-4
Επικίνδυνη ανωφέρεια (με κλίση όπως η αναγραφόμενη στην πινακίδα).

Κ-5
Επικίνδυνη στένωση οδοστρώματος και στις δύο πλευρές.

Κ-6α
Επικίνδυνη στένωση οδοστρώματος στην αριστερή πλευρά.

Κ-6δ
Επικίνδυνη στένωση οδοστρώματος στην δεξιά πλευρά.

Κ-7
Κινητή γέφυρα.

Κ-8
Η οδός οδηγεί σε αποβάθρα ή όχθη ποταμού.

Κ-9
Επικίνδυνο ανώμαλο οδόστρωμα, σε κακή κατάσταση, με λάκκους κλπ.

Κ-10
Επικίνδυνο υπερυψωμένο οδόστρωμα ή απότομη κυρτή αλλαγή της κατά μήκος κλίσης της οδού.

Κ-11
Επικίνδυνο κάθετο ρείθρο (αυλάκι) ή απότομη κοίλη αλλαγή της κατά μήκος κλίσης της οδού.

Κ-12
Ολισθηρό οδόστρωμα.

Κ-13
Επικίνδυνη εκτίναξη χαλίκων (ασύνδετο αμμοχάλικο).

Κ-14
Κίνδυνος απο πτώση βράχων και απο την παρουσία τους στο οδόστρωμα.

Κ-15
Κίνδυνος λόγω διάβασης πεζών.

Κ-16
Κίνδυνος λόγω συχνής κινήσεως παιδιών (σχολεία, γήπεδα κ.λ.π.).

Κ-17
Κίνδυνος λόγω συχνής εισόδου ή διαβάσεως ποδηλατιστών.

Κ-18
Κίνδυνος απο διέλευση οικοσίτων ζώων.

Κ-19
Κίνδυνος απο διέλευση αγρίων ζώων.

Κ-20
Κίνδυνος λόγω εκτελουμένων εργασιών στην οδό.

Κ-21
Προσοχή, κόμβος ή θέση όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με τρίχρωμη φωτεινή σηματοδοτήση.

Κ-22
Κίνδυνος λόγω χαμηλής πτήσεως προσγειούμενων ή απογειούμενων αεροσκαφών.

Κ-23
Κίνδυνος λόγω συχνού ισχυρού ανέμου (όπως δείχνει η κατεύθυνση του ανεμουρίου).

Κ-24
Προαναγγελία διπλής κυκλοφορίας.

Κ-25
Προσοχή άλλοι κίνδυνοι (που δεν δηλώνονται στις πινακίδες Κ-1 έως Κ-24)

Κ-26
Προσοχή, διασταύρωση όπου ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά.

Κ-27
Διασταύρωση με οδό, πάνω στην οποία αυτοί που κινούνται ωφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα.

Κ-28δ
Διακλάδωση με κάθετη οδό δεξιά, οι επί της οποίας κινούμενοι οφείλουν να παραχωρίσουν προτεραιότητα.

Κ-29α
Διακλάδωση με λοξή οδό αριστερά, οι επί της οποίας κινούμενοι ωφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα.

Κ-29δ
Διακλάδωσις με λοξή οδό δεξιά, οι επί της οποίας κινούμενοι ωφείλουν να παραχωρήσουν προτεραιότητα.

Κ-30
Προσέγγιση σε κυκλική υποχρεωτική πορεία.

Κ-31
Κίνδυνος λόγω ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης ή διάβασης τροχιοδρόμου με κινητά φράγματα.

Κ-32
Κίνδυνος λόγω ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς κινητά φράγματα.

Κ-33, Κ-34, Κ-35
Πρόσθετες επαναληπτικές πινακίδες στις προσβάσεις ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων ή κινητών γεφυρών, οι οποίες δηλώνουν την προσέγγιση σ’αυτές.

Κ-36
Κίνδυνος λόγω άμεσης γειτονίας ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης ή διάβασης τροχιοδρόμου, χωρίς κινητά φράγματα, μονής σιδηροδρομικής γραμμής.

Κ-37
Κίνδυνος λόγω άμεσης γειτονίας ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης ή διάβασης τροχιοδρόμου, χωρίς κινητά φράγματα, διπλής ή πολλαπλής σιδηροδρομικής γραμμής.

Κ-38α
Επικίνδυνο έρεισμα αριστερά.

Κ-38δ
Επικίνδυνο έρεισμα δεξιά.

Κ-39
Συχνή κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Κ-40
Σήραγγα.

Κ-41
Κίνδυνος λόγω ισόπεδης διάβασης τροχιοδρόμου χωρίς κινητά φράγματα.

Κ-42
Κίνδυνος λόγω ομίχλης